Hoe krijg je inzage in de genomen besluiten?
Het bestuursdecreet van 7 december 2018 regelt het recht om bestuursdocumenten te raadplegen en er een afschrift van te krijgen, om uitleg te krijgen bij bestuursdocumenten en om persoonsgegevens in bestuursdocumenten te laten verbeteren.
Inzage in de genomen besluiten krijg je via openbaarheid van bestuur.
Meer informatie over openbaarheid van bestuur
Hoe en bij wie die ik klacht in tegen genomen besluiten van de gemeente en gemeentelijke organen?
- Een klacht dien je in binnen een termijn van 30 dagen die volgt op de dag van de bekendmaking op www.koksijde.be
- Wanneer een klacht later wordt ingediend, wordt die niet behandeld (ze is dan niet ontvankelijk)
- De klacht bezorg je per beveiligde zending (digitaal formulier, aangetekende zending of afgifte tegen ontvangstbewijs) aan het Agentschap Binnenlands Bestuur.
- Adres: Het Vlaams Administratief Centrum Brugge, Jacob van Maerlantgebouw Koning Albert I-laan 1-2 / bus 103, 8200 Brugge
- Binnen de 10 dagen na ontvangst van deze klacht brengt de toezichthoudende overheid je op de hoogte. Daarna vraagt zij het besluit en het bijhorende dossier op bij het betrokken bestuur.
- Principieel behandelt de provinciegouverneur de klacht, maar de minister kan steeds beslissen om het dossier te behandelen.
(art. 287, 3de lid DLB)