U bent hier

Dienst Wonen

Zeelaan 42
8670 Koksijde
Telefoon: 
058 53 34 90
E-mailadres: 
wonen [at] koksijde.be

Woonloket Koksijde

Sociaal Huis - Ter Duinenlaan 34 Koksijde

Momenteel is het Woonloket gesloten.

Wij zijn elke dag wel telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 12.00 u.

Sluitingsdagen

maandag 20 juli 2020
Brugdag nationale feestdag
dinsdag 21 juli 2020
Nationale feestdag
maandag 02 november 2020
Allerzielen
woensdag 11 november 2020
Wapenstilstand
vrijdag 25 december 2020
Kerstdag
vrijdag 01 januari 2021
Nieuwjaar
zaterdag 02 januari 2021
2de nieuwjaarsdag

Wat doen we?

Vragen over wonen of energie? Kom naar de dienst Wonen. Het team geeft je antwoord, begeleidt je verder of verwijst je door naar een gespecialiseerde dienst.
Voor volgende onderwerpen kan je er terecht:

  • Grote verbouwingen?
    Misschien heb jij wel recht op een premie van Wonen-Vlaanderen, Fluvius of van de Gemeente Koksijde zelf.
  • Wil je een energetische renovatie doorvoeren en had je graag professioneel advies?
    Vraag het aanvraagformulier aan en geef op welke werken je wenst uit te voeren.
    Voor energiebesparende maatregelen zoals dakisolatie, hoogrendementsglas, het vervangen van een verwarmingsketel, … kom je misschien zelfs in aanmerking voor een energielening van maximaal €15.000.
  • Neemt je energiefactuur een grote hap uit je budget?
    Laat ons dan eens de V-test voor jou uitvoeren. Daarna kunnen we de verschillende energieleveranciers vergelijken. Of doe mee aan de groepsaankoop, dan zit je zeker goed.
    Onder bepaalde voorwaarden kan je een gratis energiescan aanvragen. Een gespecialiseerd team controleert jouw huis en geeft tips. 
    De gratis energiescans zijn voorbehouden voor enkele prioritaire doelgroepen:
  1. een 'beschermde afnemer' (iemand die recht heeft op de sociale maximumprijzen voor gas en elektriciteit)
  2. mensen met een verhoogde tegemoetkoming
  3. een afnemer met een actieve budgetmeter voor elektriciteit of aardgas
  4. een huurder die maximaal 524,19 euro huur per maand betaalt en er een geregistreerd huurcontract is van minstens 1 jaar
  • Vragen over de woonkwaliteit van de woning die je huurt?
    Op aanvraag komt de technisch adviseur bij je langs om de huurwoning aan een kwaliteitsonderzoek te onderwerpen. Elke huurwoning dient immers te voldoen aan minimale kwaliteitsnormen.
  • Je bent eigenaar van een woning en zou graag de woning verhuren?
    Vraag raad aan de technisch adviseur. Hij komt graag ter plaatse en screent de woning, waarna advies gegeven wordt om de woning conform te maken.
    Vraag maximaal 3 maanden voor de inhuurname een conformiteitsattest aan. Zo heb je een rechtsgeldig bewijs dat je woning in orde is.
  • Vragen rond leegstand of verwaarlozing?
    De technisch adviseur staat je graag te woord.
  • Op zoek naar een nieuwe huurwoning?
    Schrijf je in op de sociale huurmarkt of vergemakkelijk je zoektocht met de huurdatabank.
  • Vragen over huren/huurwet/opzeg huurcontract/kosten en lasten…?
    Vraag raad bij de woonadviseur.

Dinsdagnamiddag  en donderdagnamiddag (op afspraak) van 13u30 tot 16u kan je langskomen in het Woonloket Sociaal Huis – Ter Duinenlaan 34 8670 Koksijde.
Alle andere momenten op afspraak in Zeelaan 42  8670 Koksijde.